Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia sobre Comportamento, Cognição e Ensino (INCT|ECCE)

Coautoria e internacionalização


Número total de publicações realizadas SEM parceria com estrangeiros:97(publicações realizadas só por pesquisadores brasileiros)
Número total de publicações realizadas COM parceria com estrangeiros:40
Número total de publicações com parcerias NÂO identificadas:106
Número total de publicações com DOI cadastrado:247

(*) A estimativa de "coautoria e internacionalização" é baseada na análise automática dos DOIs das publicações cadastradas nos CVs Lattes. A identificação de países, para cada publicação, é feita através de buscas simples de nomes de países.

2016

1.   Aggressive Behavior of Children in a Daycare Center.
Brazil.
2.   Análisis de errores presentados por adultos iletrados a lo largo de un programa computarizado para la enseñanza de lectura y escritura.
[País não identificado]
3.   Barefoot Plantar Pressure Indicates Progressive Neurological Damage in Patients with Human T-Cell Lymphotropic Virus Type 1 Infection.
United States, Brazil.
4.   Changing Racial Bias by Transfer of Functions in Equivalence Classes.
Brazil.
5.   Correlations between behavior, memory, sleep-wake and melatonin in Williams-Beuren syndrome.
[País não identificado]
6.   Early social isolation increases persistence of alcohol-seeking behavior in alcohol-related contexts.
[País não identificado]
7.   Exclusion performance and learning by exclusion in dogs.
[País não identificado]
8.   Intervenções em afasia: uma revisão integrativa.
[País não identificado]
9.   Learning Name-Object Relations After a Single Exclusion Trial in 18- to 48-Month-Old Children.
Brazil.
10.   Procedural Factors That Regulate the Effects of Social Conditions on Alcohol Consumption in Rats..
[País não identificado]
11.   Psychophysical Evaluation of Congenital Colour Vision Deficiency: Discrimination between Protans and Deutans Using Mollon-Reffin?s Ellipses and the Farnsworth-Munsell 100-Hue Test.
Australia, Brazil.
12.   Reduced Discrimination in the Tritanopic Confusion Line for Congenital Color Deficiency Adults.
Finland, United States, Latvia, United Kingdom, Brazil.
13.   Spectral Sensitivity Measured with Electroretinogram Using a Constant Response Method.
United Kingdom, Brazil.

2015

1.   A Análise do Comportamento no contexto do estudo evolucionista do comportamento social e da cultura.
[País não identificado]
2.   A Criação de Amigos Imaginários: Uma Revisão de Literatura.
[País não identificado]
3.   Analyzing the Stimulus Control Acquisition in Simple Discrimination Tasks through Eye Movement.
Brazil.
4.   Análise quantitativa do tempo de trânsito oral e faríngeo em síndromes genéticas.
Brazil.
5.   Apraxia e produção da fala: efeitos do fortalecimento de relações verbais.
Brazil.
6.   As implicações do implante coclear para desenvolvimento das habilidades de linguagem: uma revisão da literatura.
Brazil.
7.   Behavioral and social competency profiles of stutterers.
Brazil.
8.   Caracterização do perfil comportamental e de competência social de indivíduos com a síndrome del22q11.2.
[País não identificado]
9.   Changing the Meaningfulness of Abstract Stimuli by the Reorganization of Equivalence Classes: Effects of Delayed Matching.
Brazil.
10.   Colour Vision Impairment in Young Alcohol Consumers.
Canada, United States, Brazil.
11.   Comportamento, competência social e qualidade de vida na Doença de Huntington.
[País não identificado]
12.   Consolidating Learning in Power Systems: Virtual Reality Applied to the Study of the Operation of Electric Power Transformers.
[País não identificado]
13.   Contextual control using a go/no-go procedure with compound abstract stimuli.
Brazil.
14.   Cortical responses elicited by luminance and compound stimuli modulated by pseudo-random sequences: comparison between normal trichromats and congenital red-green color blinds.
United Kingdom, Japan, Brazil, Germany.
15.   Das representações numéricas inatas à matemática culturalmente construída.
[País não identificado]
16.   Desempenho de alunos do quarto ano em testes de subitização e estimativa e no teste de desempenho escolar (TDE).
[País não identificado]
17.   Differential Reinforcement in Simple Discrimination Learning in 10- to 20-Month-Old Toddlers.
Brazil.
18.   Discrimination and Reversal Learning by Toddlers Aged 15-23 Months.
United States, Brazil.
19.   Discriminação de quantidades por macacos-prego: O papel da área ocupada pelo alimento e da distância numérica.
[País não identificado]
20.   Efecto de la autoclitica calificativa -es- en el entrenamiento de una discriminación condicional y las pruebas de equivalencia.
[País não identificado]
21.   Efeito de Regras Inacuradas e Monitoramento sobre Desempenhos em Programas de Reforços.
Brazil.
22.   Efeitos de dicas visuais no desempenho de recontagem de histórias em crianças com desenvolvimento típico.
United States, Brazil.
23.   Effects of picture prompts on story retelling performance in typically developing children.
United States, Brazil.
24.   Effects of select and reject control on equivalence class formation and transfer of function.
Brazil.
25.   Ensino de linguagem receptiva para crianças com autismo: comparando dois procedimentos.
[País não identificado]
26.   Equivalência de Estímulos e Ciúme: Efeito de História Pré-Experimental.
Brazil.
27.   Escala de Valoración de la Enseñanza del Lenguaje Oral en contexto Escolar: adaptación para su uso en educación especial.
[País não identificado]
28.   Free culturant: A software for the experimental study of behavioral and cultural selection..
[País não identificado]
29.   Gagueira desenvolvimental persistente familial: disfluências e prevalência.
Brazil.
30.   Hearing in Noise Test Brazil: standardization for young adults with normal hearing.
[País não identificado]
31.   High Probability of Equivalence Class Formation with Both Sample-S+ and Sample-S- Controlling Relations in Baseline.
Brazil.
32.   Influence of sleep disorders on the behavior of individuals with autism spectrum disorder.
United States, Australia, Brazil, Germany.
33.   Insight in the white rat: spontaneous interconnection of two repertoires in Rattus norvegicus.
[País não identificado]
34.   Instrumentos sistemáticos e formais de avaliação da linguagem de pré-escolares no brasil: uma revisão de literatura.
[País não identificado]
35.   Intencionalidade e Linguagem (II): Algumas Considerações sobre Tomaselo, Searle e Dennett.
[País não identificado]
36.   Learning by Playing: Echo and Tact in Expanding the Verbal Repertoire of Infants.
Brazil.
37.   Linguagem no transtorno do espectro alcoólico fetal: uma revisão.
Brazil.
38.   Maintenance of Equivalence Classes and Transfer of Functions: The Role of the Nature of Stimuli.
Brazil.
39.   Observing Respose Design and Observing Behavior.
[País não identificado]
40.   Optical coherence tomography and multifocal electroretinography of patients with advanced neovascular age-related macular degeneration before, during, and after treatment with ranibizumab.
Brazil.
41.   Psychological evaluation teaching in Brazil: Survey with teachers from different regions.
Brazil.
42.   Sentence production after listener and echoic training by prelingual deaf children with cochlear implants.
[País não identificado]
43.   Simple Discrimination and Reversal Learning Sets in Typically Developing Young Children.
Brazil.
44.   Sistema de Frequência Modulada (FM) e percepção da fala em sala de aula: revisão sistemática da literatura.
Brazil.
45.   Somatosensory Psychophysical Losses in Inhabitants of Riverside Communities of the Tapajós River Basin, Amazon, Brazil: Exposure to Methylmercury Is Possibly Involved.
United States, Brazil.
46.   Stimulus control in a go/no-go procedure with compound stimuli with pigeons.
[País não identificado]
47.   Sugar withdrawal and differential reinforcement of low rate (DRL) performance in rats.
[País não identificado]
48.   Symmetry Evaluation by Comparing Acquisition of Conditional Relations in Successive (Go/No-Go) Matching-to-Sample Training.
Brazil.
49.   The Psychology Postgraduate System in Brazil: Current Characteristics and Challenges for the Area.
Brazil.
50.   The Spatial Properties of L- and M-Cone Inputs to Electroretinograms That Reflect Different Types of Post-Receptoral Processing.
United Kingdom, Brazil, Switzerland, Germany.
51.   Transfer-of-Function and Novel Emergent Relations Using Simple Discrimination Training Procedures.
United States, Brazil.
52.   Transformation of Meaning Through Relations of Sameness and Opposition.
Brazil.
53.   Usando o Paradigma de Equivalência para Aumentar a Correspondência na Fala de Crianças com Implante Coclear na Nomeação de Figuras e na Leitura.
Brazil.
54.   Use of a Computerized Reading and Writing Teaching Program for Families of Students with Intellectual Disabilities.
Brazil.
55.   Virtual reality applied to the study of the integration of transformers in substations of power systems.
Brazil.

2014

1.   A genetic linkage study in Brazil identifies a new locus for persistent developmental stuttering on chromosome 10.
[País não identificado]
2.   Accuracy in dictation after improvement of reading and copying skills in a student with learning difficulties.
Brazil.
3.   Alouatta Trichromatic Color Vision: Cone Spectra and Physiological Responses Studied with Microspectrophotometry and Single Unit Retinal Electrophysiology.
United Kingdom, Brazil, Germany.
4.   Anatomical Changes and Audiological Profile in Branchio-oto-renal Syndrome: A Literature Review.
Brazil.
5.   Análise da validade e precisão de instrumento de diferencial semântico.
Brazil.
6.   Assessing Derived Conditional Relations Under Reinforcement Conditions.
Brazil.
7.   Assessing restricted stimulus control in typically developing preschool children and bees (Melipona quadrifasciata).
[País não identificado]
8.   Assessing Stimulus Control in a Discrimination Task with Compound Stimuli: Evaluating Testing Procedures and Tracking Eye Fixations.
Brazil.
9.   Blank-comparison matching-to-sample reveals a false positive symmetry test in a capuchin monkey.
[País não identificado]
10.   Capacitação de agentes educacionais: proposta de desenvolvimento de estratégias inclusivas.
Brazil.
11.   Computerized assessment of food preferences in adolescents in the stimulus equivalence paradigm.
[País não identificado]
12.   Controlling Relations in Stimulus Equivalence Classes of Preschool Children and Individuals with Down Syndrome.
United States, Brazil.
13.   Cross-cultural adaptation of Preschool Language Assessment Instrument: Second Edition.
Brazil.
14.   Dialogic reading of a novel for children: effects on text comprehension.
Brazil.
15.   Dolls Are for Girls and Not for Boys: Evaluating the Appropriateness of the Implicit Relational Assessment Procedure for School-Age Children.
Brazil.
16.   Efeitos de ensino envolvendo equivalência entre palavra ditada, palavra escrita e objeto sobre a inteligibilidade da fala em adolescente com hipoplasia cerebelar.
Brazil.
17.   Effect of lithium on behavioral disinhibition induced by electrolytic lesion of the median raphe nucleus.
United States, Brazil.
18.   Effects of Correspondence Training on Self-Reports of Errors During a Reading Task.
Brazil.
19.   Electrophysiological Investigation of the Functional Overlap between Semantic and Equivalence Relations.
[País não identificado]
20.   Emergence of auditory-visual relations from a visual-visual baseline with auditory-specific consequences in individuals with autism.
Brazil.
21.   Emergence of Reading and Writing in Illiterate Adults After Matching-to-Sample Tasks.
United States, Brazil.
22.   Ensino sem erro e aprendizagem de discriminação.
[País não identificado]
23.   Evidence for two types of lateral interactions in visual perception of temporal signals.
United States, Germany, Brazil.
24.   Exclusion performance in visual simple discrimination in dogs (Canis familiaris).
[País não identificado]
25.   Ganglion Cell and Displaced Amacrine Cell Density Distribution in the Retina of the Howler Monkey (Alouatta caraya).
United States, Brazil.
26.   Generalized Identity Matching-to-Sample after Multiple-Exemplar Training in Capuchin Monkeys.
United States, Brazil.
27.   Habilidade auditiva em criança desnutrida.
Brazil.
28.   Impaired acuity of the approximate number system in 22q11.2 microdeletion syndrome.
[País não identificado]
29.   Influence of retinopathy on the achromatic and chromatic vision of patients with type 2 diabetes.
[País não identificado]
30.   Joint Entropy for Space and Spatial Frequency Domains Estimated from Psychometric Functions of Achromatic Discrimination.
Israel, Japan, Brazil.
31.   Linguagem narrativa e fluência na síndrome de down: uma revisão.
Brazil.
32.   Low number of luminance levels in the luminance noise increases color discrimination thresholds estimated with pseudoisochromatic stimuli.
United States, Brazil.
33.   Measuring noise in classrooms: a systematic review.
[País não identificado]
34.   Monitoring Mercury Exposure in Reproductive Aged Women Inhabiting the Tapajós River Basin, Amazon.
Brazil.
35.   Ocorrência de classes gramaticais na fala espontânea de crianças de 18 a 41 meses com pares.
Brazil.
36.   Parental perspectives of children using cochlear implant.
Brazil.
37.   Participation in regular classroom of student with hearing loss: frequency modulation System use.
Brazil.
38.   Potenciais evocados auditivos de longa latência em escolares com transtornos específicos de aprendizagem.
Brazil.
39.   Preschool Language Assessment Instrument, second edition, in Brazilian Portuguese-speaking children.
Brazil.
40.   Responding by exclusion in temporal discrimination tasks.
Portugal, Brazil.
41.   Responding by exclusion in Wistar rats in a simultaneous visual discrimination task.
Brazil.
42.   Scaling the primate lateral geniculate nucleus: Niche and neurodevelopment in the regulation of magnocellular and parvocellular cell number and nucleus volume.
Brazil.
43.   Simple and Conditional Discrimination and Specific Reinforcement in Teaching Reading: An Intervention Package.
Brazil.
44.   The Role of Correspondence Training on Children?s Self-Report Accuracy across Tasks.
United States, Brazil.
45.   Theory-of-Mind Development in Brazilian Low-Income Children.
Brazil.
46.   Topography and architecture of visual and somatosensory areas of the agouti.
Brazil.
47.   Understanding Racial Attitudes through the Stimulus Equivalence Paradigm.
Portugal, Brazil.

2013

1.   A Relação entre Teoria da Mente e Desenvolvimento Moral em Crianças Pré-Escolares.
[País não identificado]
2.   A visão através dos contrastes.
[País não identificado]
3.   Ampliando comportamentos pró-éticos dos alunos: relato de pesquisa e intervenção com educadores do ensino fundamental.
[País não identificado]
4.   Análise Quantitativa da Deglutição Orofaríngea em Indivíduo Gastrostomizado com Lipofuscinose Ceróide Neuronal: Relato de Caso..
Brazil.
5.   Aprendizagem rápida de comportamento de ouvinte por um bebê.
[País não identificado]
6.   Aspectos da fluência na narrativa oral de indivíduos com Transtorno do Espectro Alcoólico Fetal.
Brazil.
7.   Behavioral Evaluation of Preference for Game-Based Teaching Procedures.
Brazil.
8.   Chromatic spatial contrast sensitivity estimated by visual cortical evoked potential and psychophysics..
Brazil.
9.   Color Discrimination in the Tufted Capuchin Monkey, Sapajus spp.
Australia, Brazil.
10.   Contrast sensitivity of pattern transient VEP components: contribution from M and P pathways.
[País não identificado]
11.   Controle instrucional e classes de estímulos equivalentes que incluem verbos e ações.
Brazil.
12.   Development of P1 cortical auditory evoked potential in children presented with sensorineural hearing loss following cochlear implantation: a longitudinal study.
[País não identificado]
13.   Dietary Omega-3 Fatty Acids Deficiency Affects the Glutamatergic Transport System in Rat Retina: Modulatory Effects after High Intraocular Pressure.
[País não identificado]
14.   Editorial.
[País não identificado]
15.   Efeitos de um programa de ensino de discriminação de categorias estruturais implícitas de histórias em crianças.
United States, Brazil.
16.   Emergent relations in pigeons following training with temporal samples.
Portugal, Brazil.
17.   Emparelhamento com o modelo simultâneo e atrasado: implicações para a demonstração de equivalência de estímulos por crianças.
[País não identificado]
18.   Functional class formation in the context of a foraging task in capuchin monkeys.
Brazil.
19.   Go/No-Go Procedure With Compound Stimuli: Effects of Training Structure on the Emergence of Equivalence Classes.
[País não identificado]
20.   Hearing aid fitting at SUS (Brazilian Public Health Care System) compared with a compact fitting model.
[País não identificado]
21.   Influence of signal processing strategy in auditory abilities.
[País não identificado]
22.   Levels of Phonological Awareness, Working Memory, and Lexical Knowledge in Elementary School Children.
Brazil.
23.   Manifestações neurológicas em ribeirinhos de áreas expostas ao mercúrio na Amazônia brasileira.
[País não identificado]
24.   Measures of quality of life in children with cochlear implant: systematic review.
[País não identificado]
25.   Naming New Stimuli After Selection by Exclusion.
Brazil.
26.   Overtraining increases the strength of equivalence relations.
[País não identificado]
27.   Questionário para monitoramento do desenvolvimento auditivo e de linguagem no primeiro ano de vida.
Brazil.
28.   Questionários sobre a satisfação da amplificação em crianças: revisão sistemática.
Brazil.
29.   Simple successive discrimination and functional class formation in preschool children.
[País não identificado]
30.   Survey of hearing disorders in an urban population in Rondonia, Northern Brazil.
Brazil.
31.   Teaching spelling as a route for reading and writing.
[País não identificado]
32.   Temporal generalization gradients and the context effect in a double bisection task with an extended test range.
[País não identificado]
33.   The genetics of New World monkey visual pigments.
[País não identificado]
34.   The relationship between the speech perception and the degree of satisfaction among adult users of cochlear implants.
[País não identificado]
35.   Visual Evoked Cortical Potential (VECP) Elicited by Sinusoidal Gratings Controlled by Pseudo-Random Stimulation.
Japan, Brazil.

2012

1.   A Comparative Study of Relational Learning Capacity in Honeybees (Apis mellifera) and Stingless Bees (Melipona rufiventris).
Australia, Brazil.
2.   Audição e linguagem em crianças deficientes auditivas implantadas inseridas em ambiente bilíngue: um estudo de casos.
Brazil.
3.   Características clínicas, comportamentais, cognitivas e comunicativa na síndrome Smith-Magenis.
Brazil.
4.   Comparison of the reliability of multifocal visual evoked cortical potentials generated by pattern reversal and pattern pulse stimulation.
United States, Brazil.
5.   Dendritic structure varies as a function of eccentricity in V1: a quantitative study of NADPH diaphorase neurons in the diurnal South American rodent agouti, Dasyprocta prymnolopha..
[País não identificado]
6.   Descrições emocionais e comportamentais de eventos por crianças pré-escolares.
Brazil.
7.   Discriminated conditioned suppression in rats.
[País não identificado]
8.   Efeito do lítio sobre a hiperatividade locomotora induzida pela lesão eletrolítica da região do núcleo mediano da rafe em ratos.
[País não identificado]
9.   Effects of selection tasks on naming emergence in children.
United States, Brazil.
10.   Emergent relations in pigeons following training with temporal samples.
Portugal, Brazil.
11.   Inserção de graduados em fonoaudiologia de uma universidade pública em programas de pós-graduação.
Brazil.
12.   Long-Term occupational exposure to organic solvents affects color vision, contrast sensitivity and visual fields.
Brazil.
13.   Neogenomic events challenge current models of heritability, neuronal plasticity dynamics, and machine learning.
[País não identificado]
14.   O desenvolvimento de crianças cegas e de crianças videntes.
[País não identificado]
15.   Parental Practices and Theory of Mind Development.
United States, United Kingdom, Brazil.
16.   Perfil de habilidades do desenvolvimento em crianças com holoprosencefalia e holoprosencefalia like.
Brazil.
17.   Psycholinguistic abilities of children with Williams syndrome.
[País não identificado]
18.   Psychophysical Evaluation of Achromatic and Chromatic Vision of Workers Chronically Exposed to Organic Solvents.
Brazil.
19.   Recognition of altered segments in Brazilian sign language.
[País não identificado]
20.   Restricted stimulus control in stimulus control shaping with a capuchin monkey.
[País não identificado]
21.   Sistema de frequência modulada em crianças com deficiência auditiva: avaliação de resultados.
Brazil.
22.   Speech perception and cortical auditory evoked potentials in cochlear implant users with auditory neuropathy spectrum disorders.
[País não identificado]
23.   Temporal evolution of exposure to mercury in riverside communities in the Tapajós Basin, from 1994 to 2010. Bulletin of Environmental Contamination and Toxicology.
Brazil.
24.   Visual dysfunction of type I and VI mucopolysaccharidosis patients evaluated with visual evoked cortical potential..
[Não foi possível obter dados do DOI]

2011

1.   A criança com deficiência institucionalizada e o ensino de habilidades básicas: um estudo de caso.
[País não identificado]
2.   Achados audiológicos e eletrofisiológicos de indivíduos com a síndrome G/BBB.
Brazil.
3.   Analysis of speech fluency in Williams syndrome.
[País não identificado]
4.   Avaliação do efeito de dica semântica e da indução de significado entre estímulos abstratos equivalentes.
Brazil.
5.   Avaliação do nível de satisfação de usuários de aparelhos de amplificação sonora individuais dispensados pelo Sistema Único de Saúde.
Brazil.
6.   Comparative neurophysiology of spatial luminance contrast sensitivity..
[País não identificado]
7.   Comparison of two computerized procedures for the assessment of color discrimination in Cebus apella.
[País não identificado]
8.   Cortical representation of the horizon in V1 and peripheral scaling in mammals with lateral eyes..
[País não identificado]
9.   Fatores de risco na gagueira desenvolvimental familial e isolada.
Brazil.
10.   Frontonasal dysplasia: clinical evaluation on audiological and brainstem electrophysiological profiles.
[País não identificado]
11.   Indatraline: Synthesis and Effect on the Motor Activity of Wistar Rats.
Brazil.
12.   Intencionalidade em tomasello, searle, dennett e em abordagens comportamentais da cognição humana.
[País não identificado]
13.   Lateral interactions in visual perception of temporal signals: cortical and subcortical components..
[País não identificado]
14.   Medidas operantes de limiar auditivo em crianças com surdez pré-lingual, usuárias de implante coclear.
Brazil.
15.   Operant measurement of auditory threshold in prelingually deaf users of cochlear implants: II.
[País não identificado]
16.   Participação das familias em Programas de Saúde Auditiva: um estudo descritivo.
Brazil.
17.   Percepção da fala em crianças em situação de ruído.
[País não identificado]
18.   Perfil pragmático longitudinal de uma criança no espectro da neuropatia auditiva.
Brazil.
19.   Processo de indicação do implante coclear em uma criança com paralisia cerebral: estudo de caso.
Brazil.
20.   Recombinative reading derived from pseudoword instruction in a miniature linguistic system.
United States, Brazil.
21.   Relational Discrimination by Pigeons in a Go/No-go Procedure With Compound Stimuli: a methodological note.
[País não identificado]
22.   Resultados a longo prazo com o uso do implante coclear em crianças: revisão sistemática.
[País não identificado]
23.   Retinal disorders in northern Brazilian patients treated with chloroquine assessed by multifocal ERG.
France, United Kingdom, Brazil, Germany.
24.   Sample stimulus control shaping and restricted stimulus control in capuchin monkeys: a methodological note.
[Não foi possível obter dados do DOI]
25.   Single-pass measurement of the optical quality of the opossum eye..
[País não identificado]
26.   Translation and adaptation of functional auditory performance indicators (FAPI).
Brazil.

2010

1.   A 3D learning tool for a hydroelectric unit.
Brazil.
2.   Análise do comportamento no Brasil.
[País não identificado]
3.   Aprendizagem de relações ordinais por meio de treino de uma única sequência de estímulos.
[País não identificado]
4.   Associative symmetry by pigeons after few-exemplar training.
[País não identificado]
5.   Brazilian Adaptation of the Woodcock-Johnson III Cognitive Tests.
[País não identificado]
6.   Cebus cf. apella exhibits rapid acquisition of complex stimulus relations and emergent performance by exclusion.
[País não identificado]
7.   Color-space distortions following long-term occupational exposue to mercury vapor..
United States, United Kingdom, Brazil.
8.   Cone contrast influence on components of the pattern onset / offset VECP..
Brazil.
9.   Emissões otoacústicas evocadas transientes em recém-nascidos a termo e pré-termo.
Brazil.
10.   Flicker ERGs representing chromaticity and luminance signals..
United Kingdom, Brazil.
11.   Identification of a microdeletion at the 7q33-q35 disrupting the CNTNAP2 gene in a Brazilian stuttering case.
Brazil.
12.   Leitura recombinativa de pseudopalavras impressas em pseudoalfabeto: similaridade entre palavras e extensão da unidade ensinada.
[País não identificado]
13.   Maintenance and operation of a hydroelectric unit of energy in a power system using virtual reality?.
[País não identificado]
14.   Morphological variability of NADPH diaphorase neurons across areas V1, V2, and V3 of the commom agouti..
[País não identificado]
15.   Observing behavior and atypically restricted stimulus control.
Brazil.
16.   Reply to Dr. Finsterer Callosal Agenesis and Left Ventricular Hypertrabeculation/Noncompaction.
Brazil.
17.   Spatial distributions of on- and off-responses determined with the multifocal ERG..
Brazil, Germany.
18.   The universal newborn hearing screening in Brazil: from identification to intervention..
[País não identificado]

2009

1.   A avaliação de serviços em Audiologia: concepções e perspectivas.
Brazil.
2.   Análise comparativa da linguagem oral de crianças ouvintes e surdas usuárias de implante coclear.
[País não identificado]
3.   Análise crítica de três protocolos de triagem auditiva neonatal.
[País não identificado]
4.   Avaliação de um procedimento de ensino de categorias estruturais de histórias.
[País não identificado]
5.   Avaliação longitudinal do ECAP registrado em crianças usuárias de implante coclear.
[País não identificado]
6.   Case Report Oropharyngeal dysphagia and language delay in partial trisomy 9p: case report.
[País não identificado]
7.   Dengue maculopathy: visual electrophysiology and optical coherence tomography..
Brazil.
8.   Developmental sources of conservation and variation in the evolution of the primate eye..
Brazil.
9.   Diethylpropion produces psychostimulant and reward effects.
[País não identificado]
10.   Discrimination of complex visual stimuli in Cebus apella: identity matching with pictures.
[País não identificado]
11.   Discriminação simples com mudanças sucessivas na função dos estímulos: aprendizagem em bebês.
[País não identificado]
12.   Emergent Conditional Relations in a Go/No-Go Procedure: Figureâ ground and Stimulus-Position Compound Relations.
[País não identificado]
13.   Impairment of color spatial vision in chronic alcoholism measured by psychophysical methods..
[País não identificado]
14.   Mercury and selenium ? A review on aspects related to the health of human populations in the Amazon..
[País não identificado]
15.   O modelo de tomasello sobre a evolução cognitivo-linguística humana.
[País não identificado]
16.   Patterns of Ecstasy Use and Associated Harm: Results of a Brazilian Online Survey.
[País não identificado]
17.   Perfil da fluência da fala na síndrome de Williams-Beuren: estudo preliminar.
[País não identificado]
18.   Possible new syndrome: Left ventricular noncompaction, partial agenesis of the corpus callosum, and developmental delay in a Brazilian child.
Brazil.
19.   Preliminary findings on the effects of occupational exposure to mercury vapor below safety levels on visual and neuropsychological functions..
[País não identificado]
20.   Programação remota dos sistemas de implante coclear.
Brazil.
21.   Relação entre voz e percepção de fala em crianças com implante coclear.
[País não identificado]
22.   Rod bipolar cells in the retina of the capuchin monkey (Cebus apella): characterization and distribution..
Brazil.
23.   Sistema de freqüência modulada no transtorno do processamento auditivo: prática baseada em evidências?.
[País não identificado]
24.   Testes de identidade generalizada com objetos em macaco-prego (Cebus apella).
[País não identificado]
25.   The topography of cone photoreceptors in the retina of a diurnal rodent, the agouti (Dasyprocta aguti).
Austria, Brazil, Germany.

*itens sem ano

1.   Behavioral contrast in fixed-interval components: effects of extinction-component duration..
[Não foi possível obter dados do DOI]
2.   Naming, meaning, and verbal operants.
[Não foi possível obter dados do DOI]
3.   Notícia: Maria Amelia Matos (1939-2005): generosidade, competência, liderança.
[País não identificado]
4.   Parallel visual pathways from the retina to the visual cortex - how do they fit?.
Brazil.


(*) Relatório criado com produções desde 2009 até HOJE
Data de processamento: 14/06/2016 21:17:50